sobota, 6 czerwca 2015

ach śpij kochanie ...

Nie wiem czy jest sens cokolwiek pisać ... pierwszy raz w życiu udało mi się podejść i sfotografować śpiące jelenie. Nie wiedziałem co robić w tej zaskakująco emocjonalnej sytuacji; fotografować, sycić wzrok czy zmysły, płakać czy cieszyć się bezcenną chwilą. Niezwykła przygoda, jedna z najpiękniejszych jaką przeżyłem w Puszczy. To wielka nagroda za pokorę, ostrożność i w ogóle. Przepraszam za chwilowy brak skromności, ale jeszcze jestem pod wrażeniem. Śpiące łanie w bagiennym wykrocie, niepojęty, wszechobecny spokój i to niegodne człowieka ... zaufanie ...
Największym i jedynym darem, jaki mogłem im dać w zamian, było najcichsze z możliwych odejść i pozostawienie ich w tym błogim, choć niesamowicie czujnym, śnie.





28 komentarzy:

  1. Cos niesamowitego!! ktora to byla godzina? Wzruszajacy obrazek, takiej sceny nie widzialam. O to swiatlo ? ksiezyc? jestem pod wrazeniem i zazdroszcze Ci szczescia! pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. słońce było już całkiem wysoko, ale one spały w takim zaienionym bagiennym wykrocie. Piękna scena :)

      Usuń
  2. Brawo Krzysiek brawo !!! Piekna fotka i super sytuacja. Ja widzę te zdjęcie na jakimś konkursie. Z pośród tysięcy takich samych kadrów z jeleniami te jest wyjątkowe , chyba nawet nie ma uchwyconych śpiących jeleni w ich naturalnym środowisku. A jak są to zapewne z hodowli.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też nieskromnie się zastanawiam czy w ogóle sa takie zdjęcia. W życiu widziałem tysiące zdjęć jeleni, nigdy nie widiałem ich we śnie! Bardzo się cieszę z tego zdjęcia, jak dziecko! Dziękuję za wspaniały komentarz :)

      Usuń
    2. przejrzałem wójka googla, nie znalazłęm ani jednego zdjęcia śpiących jeleni czy łań! Może się okazać, że to całkiem unikalna fotka! :)

      Usuń
    3. O widzisz moje podejrzenia się sprawdziły :) Tym bardziej taką fotografię bym zaprezentował na Twoim miejscu gdzieś szerzej.

      Usuń
  3. Wspaniała scena i nie dziwię się Twojemu zachwytowi :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Rewelacja! Gratuluję takiej nagrody - natura nie poskąpiła :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ostatnie 20 metrów pokonywałem na czworaka :) w babrzysku spodziewałem się dzików, a tu proszę :)

      Usuń
  5. To lepsze niż rykowisko, lepsze niż wszystko. Wspaniałe! Cieszę się razem z Toba, że to widziałeś i, że ja dzięki temu też mogę to zobaczyć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. rykowisko zostało sfotografowane na tysiące sposobów, sam mam archiwum zapchane jesiennymi jeleniami :)
      Śpiących jeleni czy łań nie widziałem nigdy! Na googlach też nie znalazłem. Ta fota bije na głowę wszystkie zdjęcia jeleni jakie mam! Bardzo mi się podoba Twój komentarz - dziękuję :)

      Usuń
  6. Nic dodać , nic ująć , tego się nawet nie da ubrać w słowa , nie dziwię się więc że piejesz z zachwytu bo scena na fotce jest jak nie z tej bajki i taka ulotna , jestem też pod ogromnym wrażeniem że udało Ci się tak podejść je , uważam że to jest raczej niewykonalne , a Tobie się udało , chyba jako jedynemu z milionów próbujących . Chylę czoła Brat !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ojej, dzięki! to rzeczywiście niezwykła chwila, bardzo ulotna. Kiedyś słyszałem, że jelenie śpią pół godziny na dobę, chociażby z tego powodu jest to unikalne zdjęcie. Z opisów snu jeleni wynika, że śpią stróżując ułożone pyskami w stornę kierunku wiatru. Co chwila otwierają oczy i rozglądają się. Po dzisiejszej obserwacji mogę to potwierdzić. Nie znam nikogo, kto widział śpiące jelenie, zdjęć tym bardziej nie widiałem. To zdjęcie to taki mój fotograficzny totolotek :)

      Usuń
  7. megawzruszające
    brak słów...łzy w oczach...po prostu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. emm, dwa razy Puszcza wzruszyła mnie do szczerych łez. Pierwszy raz, gdy przyglądałem się dorosłęj samicy bielika z kilku metrów, drugi raz właśnie przy okazji zobaczenia czegoś tak unikalnego jak te śpiące trzy łanie. Bardzo się cieszę, że tak to ujęłaś w komentarzu, dziękuję :)

      Usuń
  8. Kopara opadnięta do pięt. NIe wiem kiedy się pozbieram. Miałeś rację Ludzie, wyjątkowe, unikalne zdjęcie-temat. I jednocześnie cudnie zrobione - te jasne trawy powyżej wykrotu.....ech. Czy nie nadużywam Twojej Ludowej uprzejmości prośbą o tę fotkę do galeryjki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. fotkę zamieść gdzie zechcesz, jedynie prośba, by było podane nazwisko autora :)

      Usuń
    2. Mam zamiar umieścić ją w domu mym w galeryjce domowej do użytku własnego egoistycznego

      Usuń
  9. A tak poważnie to myślałam, że jelenie podobnie do koni śpią na stojąco.

    OdpowiedzUsuń
  10. konie mają tak zbudowany kościec kończyn, że w pewnej pozycji tworzy się coś jakby zatrzask, który klinuje kończyny.
    Dzięki temu anatomicznemu rozwiązaniu, mięśnie koni nie pracują w czasie snu.

    OdpowiedzUsuń
  11. Trochę mniej romantycznie, omawialiśmy twoje cudfoto z Synem i doszliśmy do wniosku, że musiałeś skradać się cicho jak ...kleszcz, ahahahah!!! porównanie rozwaliło mnie, nie byłam w stanie prowadzić dalej auta :))) (przez chwilę).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. emm, po raz drugi łzy mi pociekły, tym razem ze śmiechu :))) 110 kg kleszcz! Pęknę :))) Z drugiej jednak strony to poważny komplement i tak to traktuję;)

      Usuń
  12. A ja zastanawiałam się gdzie śpią jelenie i sarny :P
    Kocham las, to mój drugi dom ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zatem zapraszam tu częściej ... Madame ;)

      Usuń
  13. Dzień dobry :)
    Odkryłam Twojego bloga dzisiaj, na profilu Nadleśnictwa Nowe Ramuki - na FB.
    Zasiadłam wobec tego wygodnie z kubkiem zaparzonej pokrzywy i słonymi paluszkami :) zabierając się za czytanie i oglądanie, od najnowszych wpisów.
    Tak ciepło piszesz o lesie... Z szacunkiem i miłością - człowiek wchodząc na bloga odzyskuje spokój i koi nerwy :)
    Przepiękne zdjęcia robisz i faktycznie, dzięki temu światłocieniowi są inne, niż większość fotek jeleni, czy dziczorków.
    Ale te tutaj śpiące jelenie...!
    Inni już to napisali, ale i ja muszę, bo nie da się przejść nad tym zdjęciem bez słowa! Coś wspaniałego i jedynego w swoim rodzaju!
    To powinno na jakiś konkurs! I do czegoś edukacyjnego :) Bo czy widział kto kiedy śpiące, dzikie jelenie?! :)
    Też z ciekawości podpytałam Wujka Google i pod zapytaniem "śpiące jelenie" pokazał mi łosie, wiewiórki, sowy, nawet lwy i misie koala :D
    Był też jeden jeleń, podpisany, jako śpiący, ale mnie się wydaje, że on chyba spał...snem wiecznym.

    Może szkoda, że nie ma zdjęcia na profilu Nadleśnictwa - byłaby sensacja :)

    Link oczywiście dodany do zakładek na Firefox, żebym w każdej chwili mogła od razu trafić do tego cuda :)
    Pozdrawiam serdecznie Asia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepiękny komentarz, serdecznie dziękuję:) Zapraszam Cię zatem serdecznie do odwiedzania tego miejsca, będę się starał dla takich Czytelniczek jak Ty, Asiu :)
      p.s.
      Ten jeleń w googlach ... jest niestety martwy. One w żadnym wypadku nie kładą się spać w otwartym terenie, szczególnie na tak dużej polanie.

      Usuń