czwartek, 1 sierpnia 2019

Część byków już gotowa!

Około piątej spotkałem stado jeleni. O dziwo z dorodnymi bykami ciągnęły łanie. To dziwne, o tej porze roku samce z reguły trzymają się w stadach kawalerskich, a łanie chodzą w chmarach z młodzikami.


Te dwa byki są już wytarte i co tu dużo mówić, to mocne osobniki, które w tym roku totalnie namieszają w rykowisku. Za tydzień, maks dwa zaczną się rogowania, a potem ... a potem szukajcie mnie w lasach :) Wabik już przygotowany!

Tu niewytarty jeszcze osobnik, ale nie ma co się dziwić,jest znacznie młodszy od tamtych dwóch i nakładanie poroża zaczął około miesiąc później.
Wytrze się w ciągu nadchodzącego tygodnia.

Łanie zostały nieco dłużej na otwartej przestrzeni.


Również jeleniowaty, tylko najmniejszy z żyjących w Polsce.


To zdjęcie, to nawet mi się podoba. Nie, nie, to nie próba autokomplementowania, niemal nic tu nie zależało ode mnie, po prostu sceneria, te kawiecilinki, sosna, chaszcze i w ogóle :)


To niesamowite, ale tego malca i jego matkę zastałem co do metra w tym samym miejscu, w którym fotografowałem je tydzień temu.


Matka czujnie ale z równym przedtygodniowemu spokojem, przyglądała mi się.

Ot i taki to poranek :)

7 komentarzy:

  1. Cytując klasyka: YES!! YES!! YES!! Już nie mogę się doczekać rykowiska :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Sarny już drugi tydzień uganiają się za sobą więc może i jelenie szybciej zaczną i nim się myśliwi domyślą, będzie po... bykach:))

    OdpowiedzUsuń
  3. mnie ujeły zwierzeta a zdjęcia piękne

    OdpowiedzUsuń
  4. na pierwszej fotografii jeleniebjak grzyby wyglądają :D i do tego ten rozczulający maluch :) Jeszcze chwila i z zasłuchania nie będzie chciało się wyjść z lasu.. Czekam tęskniąco na reportaże :)

    OdpowiedzUsuń