środa, 30 grudnia 2015

zachód słońca!

No i w końcu wymiękłem, zrobiłem zachód słońca!
Tylko jeziora pod spodem zabrakło :)))))

Nie wiem czy jutro pójdę w teren, więc to może być ostatni post tego roku.
Gdybym się tu do przyszłego roku nie pojawił, Wszystkim WAM kochani, życzę szampańskiej zabawy i cudownego, bezpiecznego, pełnego sukcesów i zdrowia, spokojnego i obfitego Nowego Roku!!! :)

Dziś było pieruńsko zimno. Zacząłem od czatowni, ale z marnym efektem.
Gdy odchodziłem dygocąc z zimna, zauważyłem lądujące na zanęcie kruki. Rychło w czas!
Za żadne skarby nie wróciłbym już do czatowni, do bezruchu, do telepania z zimna.
Po czterech godzinach siedzenia w jednej pozycji, nie odzyskałem termiki ani gdy doszedłem do samochodu, ani w domu po wypiciu gorącej imbirówki.

Las dziś nie obdarzył, więc wyjechałem żegnać dzień na otwarty teren. Nie żałuję :)

W lesie spotkałem totalnie zagmatwanego dzięcioła. Tyle było wszystkiego wokół niego, że żadna zmiana pozycji nie zmieniała faktu, że wciąż pozostawał ... totalnie zagmatwany.




wyżej nie mogła ;)


I nastał wieczór i nastała ciepłość ... optyczna:)


  Całkiem spory zimowy rudel na wieczornym ... żerze ?!? Ten nasz język chce mnie ubezwłasnowolnić, ale ja się nie dam. Nie napiszę podczas wieczornego żerowania i już! Są na żerze :)))

Ostatnie smagnięcie wieczornego światła i inny rudelek.

Poniżej obraz mojej kapitulacji - wycelowałem obiektyw w słońce!




24 komentarze:

  1. Dzięki za życzenia.
    Tobie również, a niech Bór Darzy Cie jeszcze bardziej !!! ;-)
    Sew

    OdpowiedzUsuń
  2. Pieknie. Najlepszego w Nowym Roku, zapraszam czasem do mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super, super, super. Wszystkiego naj w nadchodzącym roku.

    OdpowiedzUsuń
  4. No i na zakończenie roku dałeś Nam 110% radości dla oka...dużo zdrowia w Nowym roku
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale miło, cieszę się:)
      Serdecznie Cię pozdrawiam Marcinie!

      Usuń
  5. Piękne to ciepło optyczne. Gdyby Cię jutro tu nie było, wspaniałych wypraw do puszczy i przy Twoich pomysłach siedzenia w czatowni 4 godziny przy -10 st. odczuwalnych, końskiego, a raczej jeleniego zdrowia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Grażynko, na szczęście ma to szczęście, że się nie przeziębiam i oby to trwało jak najdłużej :)
      Życzę Ci, aby Twoje polany i tereny zostały objęte jakąś ochroną, a przynajmniej, żeby z jakiegoś choćby innego powodu, odfilcowali się od tej ziemi myśliwi i quadowcy! Trzynaj się tej pięknej pasji. Jesteś Królową lokalngo patriotyzmu! :)

      Usuń
  6. Dołączam do życzeń, zdrowia i wytrwałości, wspaniałych wypraw z jeszcze piękniejszymi zdobyczami fotograficznymi (czy mogą być jeszcze piękniejsze od tych?). Jak najczęstszych spotkań z jeleniami,drapolami i oczywiście kontynuacji nauki kruczego :).
    Co za tym idzie wielu, bardzo wielu wpisów, abym mogła i ja napaść oczy pięknem. Wszystkiego dobrego!!! Kasia z Olsztyna.
    PS. Fotki obłędne, bardzo spodobał mi się dzięcioł, mnie by wyszły tylko gałęzie hi, hi :). Pejzaże takie jak lubię, a stado żerujące w blasku zachodzącego słońca wręcz mnie rozczulił :). Taki "miętus" ze mnie :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, dzięki, dzięki :))
      Co do dzięcioła, to mam to szczęście pracować obiektywem, któy ma taki specjalny pierścień ręcznego doostrzenia po dotknięciu którego, obraz przybliża się 5,7,10 czy nawet 14 krotnie.
      Wyłowienie detalu, czy dzięcioła z pomiędzy gałęzi jest obscenicznie porste z tym szkłem. OLYMPUS! Kocham go! :) Kasiu Wszystkiego Najlepszego!!!! Zachowaj jak najdłużej tą cudowną wrażliwość i empatię. Jesteś unikalną osobowością :) Tak trzymaj!

      Usuń
  7. Leśny, W Nowym Roku życzę Ci ciekawych spotkań przyrodniczych, nowych, ciekawych przygód, udanych kadrów, a nam wszystkim łącznie, przyjaznej, koleżeńskiej, czasami zabawnie złośliwej i jednocześnie motywujacej rywalizacji fotograficznej:) Pozdrawiam, gŁOŚ

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ooo dzięki Iwonko, ja fotogrficznie nie rywalizuję. W kategorii "piękno" nie mam z Tobą szans! Robię w innej lidze, w fotografii dokumentacyjnej ;)
      Cię gorąco pozdrawiam! :)

      Usuń
  8. Super ustrzelony dzięcioł w plątaninie gałęzi. Ja zawsze mam problemy z ustawieniem ostrości, kiedy ptak chowa się za setkami gałązek.
    Dziękuję za życzenia i również wszystkiego najlepszego na Nowy Rok!
    Marta :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetne zdjęcia i post :)
    Szczęśliwego nowego roku!!!

    OdpowiedzUsuń
  10. I ja także dołączam się do życzeń! Życzę jak najmniejszej ilości trzaskających pod stopami gałązek w niewłaściwej chwili, jak najmniej cichych i martwych dni w lesie oraz szczęścia bycia tam gdzie trzeba wtedy,kiedy trzeba! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Achhhhh to światełko :) Cudnie :)
    WSZYSTKIEGO KADROWATEGO I ZDZICZAŁEGO !!! :) ... Do Siego ROKU !! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Że też sę tak Ludzie na sam koniec starego roku upodliłeś i zachód słońca upolowałeś! A tak dobrze Ci szło. Teraz znowu będziesz musiał do klubu AFZS się zapisać. A poważnie - dzięcioł na pierwszym wygląda jak po kubistycznej obróbce z 3D w 2D.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no wiem ... sory, upadek zasad, upadek norm, upadek obyczajów, przynajmniej tych dobrych ;)
      Obiecuję, że to odpracuję i w tym roku nie trafię ogniskową w tarczę słoneczną! ;)

      Usuń