czwartek, 27 marca 2014

podolsztyńskie leśne bagna

18.11.2007 - ten dzień ... drugą połowę tego dnia, a konkretnie wieczór tego dnia, spędziłem na podmokłych terenach leśnego bagna. Wyruszyłem z marnej jakości aparatem i stosunkowo marne były moje fotograficzne zamiary. Z fotograficznego punktu widzenia, pora roku była równie marna. Na miejscu jednak pożałowałem, że lustrzanka została w domu. Bardzo pożałowałem.
Mało tego, dziś, kiedy niecierpliwie oczekując weekendu, odgrzebałem te zdjęcia, podjąłem postanowienie rychłego powrotu w to miejsce. Jest tam jakiś taki klimat, który lubię. Idąc o zmierzchu po terenie takim jak ten, oczekuję, że za moment wyszczerzy na mnie zęby pies i że będzie to przynajmniej pies Baskervillów, bo jamnik myśliwego, nie wystarczy mi do zbudowania wystarczającego napięcia.
Mimo wątpliwej jakości zdjęć, po wczorajszej rozmowie z Wojtkiem G., w której doszliśmy do wniosku (czyli zgodziłem się z sugestią Wojtka) że czasami ważniejsze jest co zdjęcie "niesie" niż to jak bardzo jest poprawne, zdecydowałem się je pokazać. Uznałem, że jest coś w tych kadrach. Może prosta refleksja, że drzewa, tak jak ludzie, robią największe wrażenie ... po śmierci.










8 komentarzy:

  1. Drzewa zawsze robią wrażenie - niosą ze sobą tajemnicę, widziały świat, którego już nie ma, a niektóre będą żyły dłużej od nas...

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadzam się , dokładnie tak .

    OdpowiedzUsuń
  3. no wlasnie p.Krzysztofie, te drzewa widzialy swiat , ktorego juz nie ma ale dzieki Panu widzimy resztki tego swiata dobre i to

    OdpowiedzUsuń
  4. Ludzie lasu powiadają, że drzewa po śmierci odgrywają w lesie większą rolę, niż te rosnące.
    Może moje życie zawodowe nie zależy wprost od lasu, ale uważam się za cżłowieka lasu i całkowicie się z tym zgadzam :) Co do świata, któy widziały, to 2 miesiące temu widziałem ścięte sosny, które miały ponad 130 lat! Coś mnie wtedy ścisnęło w gardle ...

    OdpowiedzUsuń
  5. Czasami już tak jest, że coś ściska w gardle...i nic się nie da z tym zrobić...

    OdpowiedzUsuń
  6. http://earthenginepartners.appspot.com/science-2013-global-forest

    OdpowiedzUsuń
  7. Global forest loss totaled 2.3 million square kilometers and gain 0.8 million square kilometers from 2000 to 2012. Among the many results is the finding that tropical forest loss is increasing with an average of 2,101 additional square kilometers of forest loss per year over the study period.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niestety, winni są między innymi nowobogaccy, którzy oczywiście muszą mieć podłogę z egzotycznego drewna. Ani to wypiął ani przypiął do naszej kultury ale mieć trzeba! Cenę za to zapłacą wszyscy ...

      Usuń