wtorek, 30 kwietnia 2019

asymetria sikorzego lotu

Nawet idąc ścieżynką między ogródkami działkowymi, warto mieć aparat fotograficzny gotowy do strzału.
Nie twierdzę, że między gałązkami drzew owocowych upolujemy kanię rudą czy błotniaka, ale czasami nawet najbardziej popularny gatunek pozwala się ciekawie uchwycić.

 Meandrowanie między gałązkami wymaga ekwilibrystyki, czyli momentami lotu przy użyciu jednego tylko skrzydła.


 Łapałem co mogłem, by było ciekawie ale uchwycenie w czytelny sposób malutkiej modraszki w gęstwinie gałązek, wymaga równej ekwilibrystyki od fotografującego i tu w zasadzie poległem.


 Gdy siedzi jest OK ale ogrodowe modraszki są może nie tak płochliwe jak dziko żyjące ale znacznie bardziej niż miejskie. W tej sytuacji moja stosunkowo słaba optyka (420 mm) wysiada.


 Darły się niemożliwie skutecznie mnie demaskując.
Miałem wrażenie, że trawa się chowa przede mną. :)



 Były bardzo czujne.


 Z niejakim zmartwieniem stwierdziłem, że część gatunków ogrodowych opuściła tereny działek i inwazyjnie podbija okoliczne lasy. Może się mylę, ale to prawdopodobnie żagwin i nie kojarzę go jak rodzimego gatunku leśnego :)


 Dlaczego wrony siadają na czubku drzewa? ... chyba każdy zna odpowiedź :)
Gdy czekając aż się zerwie do lotu zauważyłem lecącą drugą wronę i co mnie samego zaskoczyło, zdążyłem ją uchwycić :)


Sfotografowanie tego dnia piegży było naprawdę niemożliwe.

4 komentarze:

  1. Ogródki działkowe są skarbnicą drobnicy. I co się dziwić, często dokarmiane zimą, mają też co jeść latem. I gdzie się skryć. Ale też wszędobylskie koty, są zagrożeniem większym niż kuny czy wiewiórki, do tego sroki, wrony i reszta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to prawda, lubię koty ale te wałęsające się mnie przerażają.

      Usuń
  2. Każde miejsce jest dobre na ciekawą obserwację przyrodniczą. A w takich ogródkowych chaszczach zawsze trafi się masa ptaków. Nie mówiąc już o owadach :-) U mnie optyka lepsza, ale na takie zdjęcia w locie, jak Twoja sikorka, nie mam szans - autofokus by się prędzej stopił.

    OdpowiedzUsuń