środa, 26 czerwca 2019

Słońce utknęło w czubie sikory!

Sikora czubatka - mieszkanka głębokiego lasu, jedna z najlojalniejszych towarzyszek moich wypraw.
Trudno mi ich nie wielbić. Są ciekawskie, są towarzyskie i niezwykle odważne.
Jeżeli chodzi o odwagę mają jeden z najwyższych wskaźników w przeliczeniu na gram ciała!
Wszelkim dzikim ssakom jest do nich ogromnie daleko. Swobodnie wytrzymują odległość około metra od człowieka.
Bynajmniej się wtedy nie chowają, wręcz odwrotnie - zalotnie akcentują swoją obecność i zainteresowanie.
Nigdy nie opuszcza mnie przekonanie, że malutkimi oczkami zaglądają głęboko w moje oczy.
Dziś jedna z ciekawszych sesji jaką z nimi miałem.

 Ileż miałem szczęścia by złapać światło słoneczne, które utknęło w istocie czubatki, w czubku!


 Już po tych dwóch zdjęciach byłem "full of satisfaction"


 Niezwykle rzadko to robię - ustawiłem pomiar na cienie.


 Karkołomność póz to w ogóle specjalność sikorowatych.


 Ciekawość.


 Czujność.


 Zaduma :)


 Bajeczne kolory otoczenia.


 Skok obunóż.


 I gwałtowny zwrot. Typówka.


 Niewyczerpalne źródło pożywienia.


To już nie czubatka, to poczciwa sroka, którą uchwyciłem akurat, gdy zamknęła się tzw. migotka czyli trzecia powieka charakterystyczna u wielu kręgowców, w tym u ptaków. Efekt godny horroru :)

7 komentarzy:

  1. Bajka ..... aż zazdroszczę takiej bliskości ... Sofi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bez względu na to co spotykam w lesie, bliskie spotkania z maluszkami zawsze mnie cieszą :)

      Usuń
  2. Zobacz Leśny jak banerowy Zimowy Lis, odległy jest od ostatnich upałów (zgaduję, że zimną porą sfocony.)
    Fotki śliczne jak Czubatka, lubię bardzo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. gdzie? za kołem podbiegunowym? raczej chyba późne lato, bo przecież nie ma ni listku na krzaczku...
      sikora ze słońcem w czubie jest zjawiskowa, nie widziałam jeszcze czegoś takiego, fota zjawiskowa mam na myśli

      Usuń
  3. Przepiękne spotkanie z czubatką!

    OdpowiedzUsuń