wtorek, 3 października 2017

wydłubany z nocy!

Padało w nocy, padało nad ranem i mi też coś chyba padło na mózg, bo wstałem o 4.40 i pojechałem do lasu ...
Nie wiem co chciałem osiągnąć na godzinę przed świtem, a co gorsza na dwie przed rozjaśnieniem.
Niski pułap deszczowych chmur zatrzymał słońce ponad sobą, a ja tłukłem się po ciemnym lesie.
Idąc cichutko po mokrym podłożu i kompletnie niespiesznie, zauważyłem coś co przypominało pniak ściętego drzewa albo byczy tyłek.
Na wszelki wypadek ustawiłem ręcznie ostrość, autofocus nie współpracuje w ciemnościach i zauważyłem, że pniak przesunął się!
O rany, byk!
Wiedziałem, że przebiegnie przede mną.
Miałem jedną szansę na milion uchwycenia go w prześwicie.
ISO 10 000!!!
Czas 1/2,5 sekundy!!!
Ostrość ustawiam na czuja i czekam.
Ruszył!
Mam go w galopie, oby nie skaszanić szansy na spanoramowanie go!
Nie liczę na cud ale robię co w mocy ... w nocy :)))

Mam go tak jak nawet nie mogłem sobie wyobrazić - wydłubany z nocy i mocno spanoramowany!
Ta "akwarela" to jedno z nielicznych moich zdjęć, które zawiśnie kiedyś na ścianie, no! ;)

Wracałem mokry jak rynna w czasie deszczu ale naprawdę szczęśliwy.
Udało się zrobić biegnącego byka w nocy! Uffff :)

22 komentarze:

  1. Aż buzię otworzyłam z wrażenia! Gratuluję!

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. tak właśnie pomyślałem, gdy zobaczyłem to zdjęcie na wyświetlaczu zaraz po zrobieniu :)

      Usuń
  3. Noo! Fenomenalne zdjęcie!! Dynamiczne, te tło i w ogóle. Wow! :) Widzę je jako winietę na blogu :) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Się właśnie też ucieszyłem, że takie wyszło, a mając na uwadze brak światła, to wcale nie było takie oczywiste :)

      Usuń
  4. Brawo ty , bardzo ciekawe zdjęcie.

    OdpowiedzUsuń
  5. To teraz powinieneś zmienić zdjęcie na głównej belce, z byka za którym nie nadąża zadek na to dzisiejsze:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Właśnie - ciągle się zastanawiałam, o której godzinie wstajesz. I jak organizm po tych pobudkach funkcjonuje w ciągu dnia. Ale tym razem widać, że warto było. Gratuluję!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. teraz to spoko, wystarczy wstać przed szóstą, gorzej jest latem... trzecia! :)

      Usuń
    2. Ale latem łatwiej się wstaje:)

      Usuń